Sport en bewegen

We zitten met een joekel van een probleem. De helft van de Nederlanders heeft overgewicht. Iedere generatie kinderen is motorisch beperkter dan die ervoor. Eén op de vijf kinderen speelt nooit buiten. En sportverenigingen en -bonden verliezen steeds meer jonge leden.

Sport en bewegen staan dus van alle kanten onder druk. Daardoor zijn kinderen minder gezond en is er minder verbinding tussen kinderen.

Tijd voor verandering!

Wij willen een revolutie teweegbrengen rond sport, bewegen, gezondheid en preventie. Zodat kinderen bewuster worden van het belang van bewegen en gezondheid. En, uiteindelijk: fit(ter) zijn.

Goed voorbeeld doet goed volgen. Daarom willen wij die goede voorbeelden zichtbaar, tastbaar, herkenbaar én haalbaar maken. En dus zetten we topsporters voor de klas. Om kinderen te inspireren en ze écht aan te zetten tot actie. Om kinderen te laten zien dat bewegen en werken aan je gezondheid niet moeilijk hoeft te zijn, en dat je daar ook kleine stappen in kunt zetten. En dat dat ook gewoon heel leuk is.

Sporthelden op school

Toch is het voor kinderen niet makkelijk om die kleine stappen te zetten. Vaak weten ze niet beter.

Wij willen ze helpen.
Wij willen ze in beweging krijgen.
Wij willen die beweging zíj́n.

De barricades op voor méér gezonde kinderen. En daarom willen we méér zijn dan een platform dat topsporters aan kinderen verbindt.

Wij zijn een club

Een groep gelijkgestemden die elkaar letterlijk en figuurlijk in beweging brengt. Een veilige plek waar iedereen welkom is. Een community waar niet alleen sporters en kinderen bij horen, maar waar we ook toekomstige afnemers en andere initiatieven verenigen.

Wij zijn een sportclub.

Wij zijn Sporthelden op School

Sporthelden op School is een initiatief van Thijs Zonneveld en Vincent Luyendijk. Thijs en Vincent vormen het bestuur van Stichting Sporthelden op School.

Thijs Zonneveld
Vincent Luyendijk

Tijd voor verandering!

Thijs Zonneveld & Vincent Luyendijk