Partner worden van Sporthelden op School

Ben jij of ken jij de partij die maatschappelijk wil bijdragen aan Sporthelden op School? Voor €7.500 wordt jouw organisatie partner van de beweegdeal en draag je bij aan plezier, leervermogen en een gezondere leefstijl op school.

We vertellen waarom wij de barricades op willen:

Sport, bewegen, gezondheid en preventie

Met Sporthelden op School willen wij een revolutie teweegbrengen rond sport, bewegen, gezondheid en preventie. We willen kinderen bewuster maken van het belang van bewegen en gezondheid, en uiteindelijk (fit)ter maken.

Want, we zitten met z’n allen met een joekel van een probleem:

De urgentie is dus groot. Onderzoek toont aan dat minder dan de helft van de scholieren een goede gezondheid ervaart (meisjes zelf maar 30%). 45,7% van de jongvolwassenen voldoet niet aan de beweegrichtlijnen (RIVM 2022). Nederland is kampioen zitten; 26% zit meer dan 8,5 uur per dag (TNO 2024). In 2040 zal 62% van de volwassenen overgewicht hebben als we niets doen (VTV 2020). Slaapproblemen en psychische klachten onder jongeren zijn tussen 2017 en 2022 verdubbeld (CBS 2023).

Tijd voor verandering met Sporthelden op School

Sporthelden op School brengt topsporters voor de klas om kinderen te enthousiasmeren en te inspireren om meer te bewegen en gezonder te leven. Op school zijn alle kinderen aanwezig, ook die thuis minder gestimuleerd worden om te bewegen. Op school zijn er veel mogelijkheden om bewegen toe te voegen, hetgeen niet ten koste gaat van maar juist een positief effect heeft op de leertijd. Bewegend leren is hiervan een goed voorbeeld:

De sportheld brengt dit onder de aandacht en daagt uit tot een beweegdeal. De sportheld is de held, het voorbeeld voor de kinderen, bij uitstek de persoon die kinderen kan enthousiasmeren en stimuleren om een stapje extra te zetten en dit vol te houden zoals de sportheld ook in zijn of haar topsportcarrière heeft gedaan. Ze maken een ‘beweegdeal’ met de kinderen en checken na verloop van tijd weer in. Zo benutten we de kracht van herhaling om beweging en een gezonde levensstijl bewuster over te brengen.

Sporthelden op School en beweegdeals

Meedoen als partner van de beweegdeal

Voor €7.500 per jaar wordt jouw organisatie partner van de beweegdeal en draag je bij aan meer plezier, leervermogen en een gezondere leefstijl op school.

Met jouw bijdrage maak je mogelijk dat:

Daarnaast zorg je als partner van de beweegdeal van Sporthelden op School voor:

Hoe maken we een partnership zichtbaar

Als partners komen wij samen in beweging en hopen wij dat jullie ons op verschillende manieren onder de aandacht brengt, zodat iedereen zich bewust wordt van de urgentie en ook ziet wat er gedaan kan worden.

Gezien het grote belang om zoveel mogelijk kinderen in beweging te krijgen, bieden wij als stichting geen exclusiviteit. Hoe meer partners verbinden, hoe meer kinderen wij in beweging krijgen.

Aangesloten partners

Het initiatief wordt al ondersteund door een aantal partners. Samen met hen willen wij kinderen bewuster maken van het belang van bewegen en gezondheid, en uiteindelijk (fit)ter maken.

Word jij partner van de beweegdeal?

Interesse om de mogelijkheden voor partnerships te verkennen? Geef hieronder je gegevens door en we nemen contact met je op.

Naam

Sporthelden op School is een initiatief van Thijs Zonneveld en Vincent Luyendijk. Thijs en Vincent vormen het bestuur van Stichting Sporthelden op School.

Thijs Zonneveld
Vincent Luyendijk